tirsdag, oktober 24, 2006

Kategori "Styggeste fotografi"

Etter en langvarig informasjonstørke har vi nå kommet over et spor der vi minst ventet det. Fotografiet dere nå skal få se ble i 2004 tildelt International Photographic Associations ærespris i kategorien "Ugliest photography".

Som den oppdaterte leser sikkert allerede har registrert, er herren til høyre den mystiske Saxofonmannen™. Det kan være interessant i denne sammenheng å påpeke at han igjen er iført en rød genser, riktignok en annen enn den vi har sett tidligere. Det bør også nevnes at Saxofonmannen™ her i høyeste grad har bidratt til fotografiets suksess ved nevnte prisutdeling - man kan faktisk påstå at hans innsats var direkte avgjørende for resultatet.
Vi har lite bakgrunnsinformasjon om bildet, men IPA opplyser at fotografiet ble tatt av en polsk herre ved navn Lukasz Jakubowski. Denne herren skal i følge en av våre informanter ha oppholdt seg i Nord-Norge i perioden da bildet ble tatt. Vi har ikke vært i stand til å identifisere den tilsynelatende joviale herren til venstre. Tips mottas med stor takk.

15 Comments:

Blogger Kristian Rem said...

Er det slik han ser ut, ooo, deilig!:)
Håper snøen ikke ligger i Tromsø enda...Regner med at det går bra med deg, selv om folk gifter seg på alle kanter nå, ikke noe stress. Man for glede seg med de, det sier min mor:)
Håper ellers at livet der nord går bra, og at du trener opp dine skills på å blåse på det vakre instrumentet!

26/10/06 17:34  
Blogger K said...

Well hello saxophoneeeownman.
Simply thrilled to receive a message from you - and I did notice some wit there - veeeery nice.
'allright then. Still living in Tromsøøøø.
I went there once. It wasn't awful.

26/10/06 19:38  
Blogger Saxofonmannen™ said...

Her har vi to innspill som synes å bekrefte at den mystiske Saxofonmannen™ faktisk befinner seg i Tromsø. Det ville glede oss om Kristian Rem og/eller Katrine har mulighet til å dele flere opplysninger som kan hjelpe oss i den videre etterforskning.

28/10/06 11:48  
Blogger Princess Of God said...

hei du!
hyggelig med kommentar, alt sånn blir lissom ekstra trivelig når en er så langt hjemmefra.
stein på med saxofon spilling!

30/10/06 00:12  
Blogger Ole Jørgen Reindal said...

personlig mener jeg at den andre parten i bildet er helt uvesentlig, da han som påpekt ikke bidrar til bildets estetiske suksess i å feile. Om ikke da man har tenkt til å utforske et nytt mysterium... "hvem er den mystiske mannen som tar seg ut på bildet"?... det var vel egentlig det du spurte om også... mystisk.

30/10/06 18:43  
Blogger Solveig M said...

Jeg for min del tror nå at Saxofonmannen er Elvis!! Hvorfor ikke??

Er ikke så dum at jeg går på "avledningsmanøver ved hjelp av posting av merkelige bilder av unge konservatoriestudenter"...

1/11/06 13:40  
Anonymous Anonym said...

Jeg har kommet frem til at jeg tror ikke på myten :P.
Rebecca vil ha meg til å flytte nordover også. He,he. Får vel bli utdanna først ;).

1/11/06 15:55  
Blogger Saxofonmannen™ said...

Krøllosofen synes å hentyde at den avbildete person (som vi har stor grunn til å anta er Saxofonmannen™), er student ved et Konservatorium. Sitter Krøllosofen inne med for oss hittil ukjent informasjon?

1/11/06 17:19  
Blogger Jon Kristian said...

Saxofonmannen™ said...
Pff! Her har snøen ligget i to uker snart... :-P
31 October, 2006 20:08

Denne kommentaren la saxofonmannen igjen på paulandreas.blogspot.com. Så da vet vi at saxofonmannen befinner seg et sted snøen kom litt etter midten av oktober!

2/11/06 16:50  
Blogger Jon Kristian said...

Saxofonmannen la igjen enda et stor på paulandreas's blogg. på kommentarsiden fra en post om en piknikk ved mjøsa sier saxofonmannen:
Saxofonmannen™ said...
Æ vill å!
Mjøsa... [snufs] :'-)
Det virker som han lengter tilbake til mjøsa som synes å bekrefte at han også har et tilholdsted ved Hamar!

2/11/06 16:56  
Blogger Saxofonmannen™ said...

Vi takker Jon Kristian for hans årvåkne observasjoner. En rekke indisier er definitivt med på å styrke den gjeldende teori "Tromsø", i spørsmålet om geografisk lokalisering. Koblingen til området ved Mjøsa er også en interessant ledetråd som vi vil prioritere i den videre etterforskning.

3/11/06 13:06  
Anonymous Anonym said...

Jeg er tilbake fra Asia. Jeg begynner å tro at saxofonmannen er ansvarlig for noe større, noe verdensomspennende. Jeg fant mystiske ledetråder over hele kontinentet, noen ledet til fabrikker, andre til regjeringer og postontor. Kryptiske beskjeder som "slutt å snok, din dølling" og "hvis du ikke gir deg nå, blir det to tette i ei badehette" landet på hotellrommet mitt. Jeg jobber nå med å dekryptere disse beskjedene. Hvis jeg har rett i mine forutanelser... Barbara Streisand hjelpe oss alle.

8/11/06 13:08  
Anonymous Anonym said...

Hellu=)
Det er så artig å bevege seg i terrenget av kjentfolks blogger. Stor skog har det blitt!
Hvordan behandler Tromsø deg? Håper inderlig dere har mere snø enn oss, for her i Hedmark er det vist regn og is som gjelder! Sukk...

Klem fra ellbell

23/11/06 20:03  
Blogger ungkar og spellemann said...

Virker som det å avsløre identiteten og tilholdstedet til den mystiske Saxofonmannen blir mer og mer en sak avgjørende for rikets sikkerhet..

jeg har en mistanke om at jeg tilfeligvis hørte selveste Saksofonmannen på radio for et par uker siden. jeg satt og hørte på den klassiskmusikalse spørreprogrammet "nøtteknekkeren" på P2, da jeg la merke til at det ene laget var fra Tromsø. Herren på dette lagget var i besittelse av imponerende kunnskaper om klassisk musikk. Jeg vet ikke om det ble sagt direkte at vedkommende spilte saksofon eller om jeg oppfattet det indirekte, men av en eller annen grunn var jeg sikker på at det var tilfelle!

håper dette sporet kan lede oss nærmere sannheten!

26/11/06 15:49  
Anonymous Anonym said...

Bremnes, bremneees, bræmnæs, bremmness....?

hmm? hvem vet?

19/12/06 17:36  

Legg inn en kommentar

<< Home