tirsdag, mars 13, 2007

Blogg-sisten

I den tro at den mystiske Saxofonmannen™ selv står for innholdet på denne siden, har en herre ved navn Ole Jørgen Reindal utfordret oss i såkalt blogg-sisten, der alle deltakere ifølge spillereglene på egen blogg må publisere "seks rare ting om seg selv". Vi trenger vel ikke understreke at noe slikt ville være fullstendig uaktuelt på en saklig nettside dedikert til etterforskningen rundt den mystiske Saxofonmannen™. Likevel har saken tatt en interessant retning: Saxofonmannen™, som åpenbart selv følger vår etterforskning, har nå personlig gitt følgende respons, i en kommentar på Ole Jørgens blogg:

Saxofonmannen™ said...

Funker litt dårlig å legge ut en sånn greie på Saxofonmannen™, men siden du spør:
1. Det hender at jeg øver meg på å dirigere mens jeg er ute og går i byen, eller står og venter på bussen.
2. Jeg har et puslespill med 18 000 biter (har puslet ferdig en fjerdedel - alene!).
3. Jeg har klipt meg hos frisøren en gang i mitt liv - hva har man mødre til...?
4. Jeg husker et telefonnummer med 31 siffer, og det er en del av hotmail-adressa mi. Jeg kan også fortelle deg hva 2^50 er.
5. Jeg kan synge melodien til Mikkel Rev baklengs.
6. Jeg er fortsatt singel.

Disse opplysningene er mildt sagt interessante, og bidrar til et langt mer komplett bilde av den mystiske Saxofonmannen™ enn vi til nå har kunnet frambringe. Vi vil ikke kommentere dette ytterligere, annet enn å påpeke at vi på grunnlag av opplysning #1-5 er tilbøyelige til å plassere Saxofonmannen™ i den sosialpsykologiske kategori geek. Vi ønsker foreløpig ikke å ta stilling til i hvilken grad dette kan ha vært avgjørende for opplysning #6.

9 Comments:

Blogger David Aasen said...

Kan ikke røpe alt vøttø.
Enkelte ting egner seg ikke på trykk.

14/3/07 15:23  
Blogger NOVA said...

Kjaere saxofonmannen. Dette skapte definitivt et klarere bilde for min del. Takk for meget nyttige opplysninger. Ha en fortreffelig aften!

16/3/07 10:53  
Blogger ingvild said...

18 000 brikker!!?? Ikke bare må Saxofonmannen -den mystiske, være et geni, men han er mest sannsynlig skikkelig smart! Man må kanskje vurdere muligheten for at etterforskningen, fra sin begynnelse, har foregått på saxofonmannens premisser, slu som han er... ønsker her ikke under noen omstendigheter å så tvil rundt etterforskningskomiteens kompetanse, men ganske enkelt understreke viktigheten av å gjennomføre grundig analyse av ledetrådenes opphav.

19/3/07 12:41  
Blogger Saxofonmannen™ said...

Vi takker Ingvild for hennes konstruktive innspill. Vi lover å skjerpe de allerede skjerpede rutinene og øke graden av generell mistenksomhet.

20/3/07 14:45  
Blogger Anders said...

Ja, 18 000 brikker!?? Er det noen av ekspertene som har sett noyere paa hvor man kan faa tak i et slikt puslespill?

23/3/07 09:22  
Blogger Dina Maria said...

jeg har også bare klippet håret mitt hos frisør en gang i livet - mødre som kan klippe er en fin ting. Da tyder det jo på at jeg og saxofonmannen har noe til felles. kanskje han er min ukjente tvillingbror - eller noe - som jeg aldri har møtt...?!?

27/3/07 16:18  
Anonymous Anonym said...

_En gang singel, alltid singel..

LOL

27/3/07 21:25  
Blogger Saxofonmannen™ said...

Vi takker Dina Maria for innspillet, men vi ser oss nødt til å påpeke at mødre med frisør-ambisjoner ikke er et tilstrekkelig kriterium for status som tvillingsøsken. Vi velger derfor å la denne hypotesen ligge inntil vi eventuelt får mulighet til å foreta en DNA-test.

28/3/07 09:57  
Blogger Authentic@ said...

har han kompisen din briller? han Bjoern Tore eller hva han het? klem

4/5/07 20:37  

Legg inn en kommentar

<< Home